V dnešním rušném světě je důležité věnovat pozornost i těm nejmenším detailům, které vytvářejí jedinečnou identitu značky. Jedním z těchto detailů jsou tištěné a tkané etikety. Ale které z nich vybrat?
Kouzlo je v detailu
Pamatujte, že etiketa je první věc, kterou spotřebitelé vidí při interakci s vaším produktem. Je to vaše příležitost zaujmout. Každá jemná nitka může posílit identitu značky a vytvořit pouto mezi zákazníkem a produktem.
Když se detaily spojí s kvalitou materiálů, vzniká často jedinečný produkt.
Pokud jde o použití textilních etiket v praxi, asi vás nepřekvapí, že své uplatnění najdou v:
- oděvním průmyslu – k uvádění informací o velikosti, složení materiálu, údržbě a zemi původu a při budování brandu,
- na firemním textilu pro zaměstnance a zákazníky – mohou obsahovat logo firmy, jméno zaměstnance apod.
- na propagačním a reklamním textilu – taškách, kabelkách, dekách, dárkových předmětech, kde pomáhají propagovat značku a přitáhnout pozornost zákazníků
- pro použití ve výrobě technických produktů (nábytek, interiérové doplňky apod.).
Teorii byste měli, tak si teď pojďme představit hlavní plusy a mínusy tkaných a tištěných etiket.
Tkané etikety
Tkané etikety jsou výsledkem složitého procesu tkaní, při kterém se jemné nitě propojují a vytváří strukturu textilního štítku. Díky moderním technologiím dokážeme dodat kvalitní tkanou etiketu, která je vždy ze 100% polyesteru.
V porovnání s klasickými tištěnými etiketami opravdu dlouho vydrží (i když moderní, sublimované etikety už mají přibližně stejnou životnost jako tkané) a lépe odolávají opotřebení a praní. Díky použitému materiálu jsou také pohodlné na nošení, působí elegantně a umožňují poměrně věrné vyobrazení designů, log a textu.
Omezení je v barevnostní škále a také při vytkávání drobných detailů a nápisů. Pokud máte složitý design, vždycky je třeba jej poslat na posouzení, co lze vyrobit a co už ne.
Jaký je průběh objednávky tkaných etiket?
Po vystavení, kontrole a potvrzení objednávky (minimální počet odebraných etiket je 1 000 ks), vyrobíme vzorek, který vám přijde fyzicky poštou. Po jeho schválení nebo úpravách (v ceně jsou 1-2), vyrobíme do zhruba 14 dní celou objednávku.
Tištěné sublimované etikety
V nabídce máme také tištěné etikety, které jsou díky speciální sublimační technologii odolné vůči opotřebení a praní. Stejnou technologií jsou například tištěny cyklistické dresy. Design a informace na těchto etiketách tak zůstávají jasně čitelné a trvanlivé i po mnoha praních. Tím pádem nachází široké využití v oděvním průmyslu, na reklamním a firemním textilu i sportovním a outdoorovém vybavením.
Jednou z hlavních výhod tištěných sublimovaných etiket je jejich schopnost přenést detaily a jemné přechody barev. Díky sublimačnímu procesu je možné tisknout složité vzory, fotografie, loga a jiné grafické prvky. Umíme vyrobit lesklé etikety, matné etikety, nebo plstěné etikety.
Díky tomu, že jsou okraje etikety ořízlé laserem, netřepí se a rubová strana je fixována netkanou textilií. Tištěné štítky jsou obvykle tužší než tkané, proto se hodí spíše k vnějšímu použití (například na vnější stranu trika, přes dolní lem trika, na polštář atd.). Tištěné etikety dodáváme na rozdíl od tkaných pouze rovné (nepřeložené napůl a bez zažehlených okrajů).
Dodací termín na celé množství etiket (od 200 kusů) je cca 14 dní ode dne kontroly a potvrzení objednávky ze strany zákazníka a dodání grafických podkladů.
Ultimátní návod neexistuje
Jak jste asi pochopili z předchozích řádků, finální rozhodnutí, jestli sáhnout po tištěné nebo tkané etiketě závisí především na tom, co má na etiketě být. Jemné detaily a barevné přechody daleko lépe přeneseme na tištěnou etiketu. Tkaná zase působí elegantněji a luxusněji. Záleží také na plánovaném použití a vašich estetických preferencích.